CSM Digi Oradea se pregateste pentru primul test important din campionatul intern contra principalei contracandidate la titlu. Campioana Romaniei joaca la cateva zile dupa meciul de la Split cu Mornar, din prima manşă a sferturilor de finală a Euro Cup. Deplasarea în Croaţia nu i-a priit echipei lui Kalman Kadar care a fost învinsă, cu 9-14. Capitanul Ghita Dunca crede ca echipa sa poate trece peste esecul de saptamana trecuta si va face un joc bun in dubla cu Steaua.
Chiar daca am pierdut la cinci goluri la Split eu sunt sigur ca putem recupera handicapul pe care il avem si vom merge mai departe in Euro Cup. Acolo am avut cativa jucatori de baza cu probleme medicale, plus ca drumul facut cu autocarul pana acolo si-a pus si el amprenta, ca sa nu mai amintim de un aspect deloc neglijabil: am jucat prost. Probabil a fost cea mai slaba partida pe care am disputat-o in acest sezon. Insa, daca ma uit putin inapoi, am reusit sa ne remontam atat fizic cat mai ales psihic de fiecare data atunci cand a fost nevoie. Iar asta imi intareste increderea pentru etapa cu Steaua si returul cu Mornar Split.
Ne-am obisnuit in ultimii ani ca derby-urile Superligii sa se joace intre CSM Digi Oradea si Steaua Bucuresti. Cum vezi acum primele meciuri din acest sezon impotriva principalei contracandidate?
Ne asteptam la doua meciuri dificile in acest week-end prin prisma faptului ca Steaua in acest sezon isi concentreaza toate resursele pe castigarea competiilor interne. Nu stim exact la ce sa ne asteptam, am urmarit partida dintre Steaua si Sportul Studentesc… Sunt vehiculate tot felul de informatii in ceea ce priveste noile achizitii pe care le-a facut Steaua si stilul impus de antrenorul Andrei Iosep, dar suntem pregatiti pentru orice gen de obstacole pe care ni le-ar putea pune echipa Stelei. Sa nu uitam totusi ca jucam pe teren propriu, avem si cateva meciuri oficiale internationale jucate in aceasta toamna – si un ascendent moral asupra lor deoarece suntem campionii en-titre, castigand categoric toate cele trei meciuri din finala in sezonul trecut!
In acest sezon te ocupi si de partea de Marketing la echipa. A trecut putin timp de la asumarea acestui nou rol dar ne poti spune cum evolueaza lucrurile la nivel de comunicare si imagine?
Aceasta noua misiune a mea s-a dovedit o adevarata provocare tinand cont ca eu continui sa joc si am doua antrenamente pe zi. M-a ajutat enorm imaginea pe care si-a cladit-o echipa noastra care a devenit un adevarat brand la nivel national si international in sporturile de apa dar cred ca si pregatirea mea pentru ca am absolvit Facultatea de Management. Tema de la masterat pe care am sustinut-o in acest an a fost chiar „Dezvoltarea sectiei de polo din cadrul CSM Oradea”. Aceasta noua responsabilitate pe care am primit-o din partea clubului m-a determinat sa actionez imediat: echipa de polo are o identitate moderna la nivel de logo, o comunicare cu mult mai buna si mai coerenta cu partenerii si sponsorii dar si cu publicul iubitor de polo.
Mai precis care au fost primele tale demersuri?
In primul rand am regandit comunicarea ca pe un element primordial. CSM DIGI ORADEA este cea mai titrata echipa din Romania dupa Revolutie. Este de 9 ori campioana nationala si de 7 ori castigatoare a Cupei Romaniei. Am inceput sa aratam publicului aceste realizari, chiar la noi “acasa”, in bazinul olimpic Ioan Alexandrescu: in interiorul piscinei am pus postere de mari dimensiuni cu jucatorii echipei iar impactul acestui mesaj a fost unul incredibil asupra publicului. Acum avem si o vitrina cu trofeele obtinute de echipa de polo a CSM ORADEA care este amplasata in zona de acces a publicului. Intrarea in bazin este acoperita de un panou impresionant. Pentru a multumi si sponsorii afisarea lor se face si in sistem loop, pe tabela de marcaj. De asemenea, am conceput si spatii publicitare in bazin. Am mai creat o zona VIP pentru sponsorii si partenerii echipei si avem si un ofiter de presa. In plus, profitam din plin de comunicarea pe retelele de socializare unde am creat pagini oficiale ale echipei de polo. Eu imi doresc sa fim sustinuti in continuare de catre cat mai multi parteneri. Performantele noastre presupun, dincolo de efortul incredibil din bazin, si investitie si seriozitate si constanta.
Logo-ul echipei a fost practic prima schimbare la imagine. De unde a pornit ideea?
Am simtit nevoia acestei schimbari care sa inglobeze atat traditia noastra dar sa si exprime performanta la cel mai inalt nivel, intr-o forma moderna si dinamica. Logo-ul actual a pornit insa de la ceea ce inseamna cetatea Oradei, locul unde s-a nascut aceasta echipa de polo. Simbolul orasului fiind un pentagon, trebuia sa se regaseasca in noul logo, alaturi de silueta unui jucator de polo care iese din apa, asociat cu culorile rosu si albastru – culorile noastre de traditie.
Mai ai si alte proiecte in planul tau de viitor?
Planul meu include si zile tip Porti deschise, demersuri caritabile, dar mai ales promovarea polo-ului in scoli. Putem descoperi copii talentati care sa indrageasca acest sport si, vazandu-ne pe noi, sa-si doreasca sa-l practice. Ca jucatori putem fi un exemplu pentru ei, niste modele. Si chiar daca nu vor face cu totii performanta trebuie sa privim polo-ul sau sporturile de apa ca pe o alternativa cu adevarat sanatoasa si frumoasa la petrecerea timpului liber, mai ales pentru copii. Lucram, de asemenea, la crearea noului website si la deschiderea de conturi si pe alte retele de socializare. Nu in ultimul rand avem in plan deschiderea unui magazin online dar si a unuia concret, in incinta bazinului, de unde fanii nostri sa poata achizitiona de la echipamentul pe care il poarta echipa pana la obiecte-suvenir.
Ai spus ca iti doresti sa fiti sustinuti in continuare de catre cat mai multi parteneri. Cum te gandesti sa atragi noi parteneri in proiectul tau, pe langa cei care sunt deja langa echipa?
Este clar ca ajutorul pe care il primim din partea Digi, sponsorul nostru principal, a Primariei Oradea si a Consiliului local, este unul foarte important dar si a celorlalti sustinatori si simpatizanti ai echipei. Insa…ca echipa sa devina si mai competitiva pe plan european avem nevoie de o crestere a bugetului – aspect deloc facil de obtinut, mai ales in zilele noastre. Avem ce oferi ca echipa dar si ca expunere mediatica, mai ales prin prisma participarii in urmatorii 3 ani in grupele Champions League. De aceea consider ca orice sustinator care si-ar asocia numele cu echipa de polo CSM Digi Oradea ar avea de castigat din acest parteneriat prin prestigiu si soliditate, perfomanta si obtinerea unei imagini credibile.